Kaarinan SDP:n johto vaihtuu

Puolueosastot ja kunnallisjärjestö ovat kokoontuneet marraskuussa sääntömääräisten syyskokousten merkeissä. Tässä koostetta syyskokousten henkilövalinnoista.

Kunnallisjärjestön puheenjohtaja Pekka Kaukonen, oli ilmoittanut jo aiemmin, ettei ole enää käytettävissä kunnallisjärjestön puheenjohtajana.

Kaarinan SDP:n kunnallisjärjestö valitsi yksimielisesti uudeksi puheenjohtajakseen piikkiöläisen Niina Alhon.

Niina Alho

Niina on 35-vuotias sairaanhoitaja, terveystieteiden maisteri ja työskentelee Kaarinan kaupungilla rekrytointisuunnittelijana. Viime kevään kuntavaaleissa hänet valittiin valtuustoon koko kaupungin neljänneksi suurimmalla äänimäärällä ja tämän siivittämänä hän on myös kaupunginhallituksen jäsen.

Sosialidemokraattien linja tulee myös uuden puheenjohtajan kaudella olemaan tasa-arvoa, kaupunkilaisten yhdenvertaisia mahdollisuuksia ja hyviä kuntapalveluita korostava. Lisäksi tuore puheenjohtaja pitää tärkeänä, että kaupungin päätöksenteko perustuu tutkittuun tietoon ja kaupunkilaisten tarpeisiin.

”Me saimme budjetissa läpi monia meille tärkeitä asioita varhaiskasvatuksesta vanhusten palveluihin, lähiliikunnasta Hovirinnan rantaan, joten pääsen aloittamaan puheenjohtajakauteni hyvällä hetkellä, hyvässä vireessä olevan porukan kanssa.” -kommentoi Alho valintansa jälkeen.

Niina on nuorin kaikista Kaarinan poliittisten ryhmien puheenjohtajista ja valitsemalla nuoren naisen puheenjohtajakseen Kaarinan demarit osoittavat olevansa sitä mitä lupaavat, uudistusmielinen ja aidosti tasa-arvoinen.

Kunnallisjärjestön hallituksen kokoonpanoa myös vahvistettiin syyskokouksessa. Pekka Kaukonen jatkaa hallituksen jäsenenä ja Tiina Lehtonen aloittaa uutena kasvona hallituksessa. Syyskokouksessa tehdyt henkilövalinnat ovat yksivuotisia.

Kaarinan Työväenyhdistys Uurtaja ry

Juuso Ranne

Työväenyhdistys Uurtajan keulaan puheenjohtajaksi nousee toisen polven kaarinalaisvaikuttaja Juuso Ranne.

Hallitusta myös täydennettiin uudella jäsenellä Timo Virkkulalla. Muutoin yhdistyksen hallitus jatkaa toisen kautensa loppuun normaalisti. Uurtajien hallituksen kokoonpano: Antti Mäki (varapuheenjohtaja), Pekka Kaukonen, Kari Nikkonen, Markus Heinonen, Jere Järvinen, Milla Granlund , Henrik Kosonen (varaj.) ja Raimo Kaukonen (varaj.).

Piikkiön Sosialidemokraattinen työväenyhdistys

Esko Lehtisalo

Piikkiössäkin yhdistyksen puheenjohtaja vaihtuu. Yhdistyksen syyskokouksessa hallituksen puheenjohtajaksi valittiin pitkäaikainen vaikuttaja Esko Lehtisalo ja varapuheenjohtajaksi valittiin Jukka Sirén.

Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Jouni Vuori, Niina Alho, Erkki Kulju, Arto Elo, Maija Ruohonen, Riitta-Liisa Lehtonen, Tiina Lehtonen ja Mira Lönnqvist. Varajäseniksi valittiin Susanna Kiukainen, Esa Rastas ja Pirjo-Riitta Ruohonen

Piikkiön yhdistyksen syyskokouksen päätteeksi kansanedustaja Ilkka Kantola käsitteli puheenvuorossaan laajasti ajankohtaisia poliittisia aiheita.