Mira Laaksonen, 43-vuotias ostopäällikkö Auranlaaksosta

Olen 43-vuotias perheenäiti Kaarinan Silvolanlaaksosta. Perheeseen kuuluu mies sekä 6- ja 10- vuotiaat pojat. Koulutukseltani olen YO-merkonomi ja työskentelen mielenkiintoisissa ostotehtävissä kansainvälisessä yrityksessä. Harrastuksina ulkoilu, matkailu ja lukeminen.

Olen saanut mieltä askarruttavia asioita esiin olemalla aktiivinen ja ottamalla yhteyttä omaan ehdokkaaseen, ja haluankin nyt voimakkaammin lähteä itse mukaan vaikuttamaan mm. liikenneturvallisuuden parantamiseen. Pidän tärkeänä, että valtuustossa vaikuttaa tulevalla kaudellakin eri-ikäisistä ja eri taustoista koostuva ryhmä, jolloin parhaiten saadaan useita näkökulmia asioihin ja sen perusteella kaupunkimme voi kehittyä entistä paremmaksi paikaksi. Jokainen kuntalainen on tärkeä ja asioihin pystyy vaikuttamaan, kunhan vain on oikea henkilö oikeassa paikassa.

Hyvän ystäväni, Sari Hukkanen/SDP, kannustamana päätin lähteä ehdolle, koska haluan päästä vaikuttamaan ja olemaan mukana päätöksenteossa yhteisen kuntamme hyväksi. Ja jatkamaan samalla hänen hyvin aloittamaa työtään, nyt kun työhaasteet vievät hänet hetkellisesti pois kunnallispolitiikan ytimestä.

Haluan osaltani olla rakentamassa Kaarinaa, erityisesti lapsille, turvalliseksi ja viihtyisäksi paikaksi asua, jolloin varhaiskasvatuksen ja peruskoulujen resurssit ja hyvinvointi ovat erittäin tärkeitä. Toimivaa ja kattavaa joukkoliikennettä pitää myös jatkossa kehittää, erityisesti Auranlaakson/Silvolan/Littoisten alueella. Kaupungin tarjoamia harrastusmahdollisuuksia pidän myös erittäin arvokkaina eli tarjontaa pitää olla riittävästi kaikille halukkaille, vauvasta vaariin!

Koulujen ja varhaiskasvatuksen resursseista ei saa tinkiä, koska lapset ovat meidän tulevaisuus ja voimavara. Kouluissa ja päiväkodeissa on oltava riittävästi henkilökuntaa ja toimitilat on luonnollisesti oltava hyvässä kunnossa, jotta kaikilla on hyvä olla! Tiloja tulisi myös kehittää monipuolisemmin yhteiskäyttötiloina. Kaarinantien liikenneturvallisuuden parantamiseen on panostettava, unohtamatta Silvolanrinteen uutta alikulkuyhteyttä. Joukkoliikennettä on kehitettävä alueen asukkaiden liikkumistarpeiden mukaisesti, esim. koulumatka Silvolanlaakso – Auranlaakson koulu. Ristikallion koulun liikenteen turvallisuutta parannettava, kun alueella liikkuu paljon pieniä lapsia.

LAPSILLE parempi Kaarina!

Tämä ehdokasartikkeli on osa Kaarinan SDP:n kuntavaaliehdokkaiden esittelyä. Jokaisesta ehdokkaasta löytyy artikkeli näiltä nettisivuilta. Uusia artikkeleita julkaistaan sitä mukaan, kun saamme ehdokkaita kuvattua ja haastateltua.